Καθοδήγηση στις σπουδές
Ερωτήσεις και απαντήσεις σε διάφορα θέματα
Θέματα επικοινωνίας
Θα ήθελα να επικοινωνήσω μαζί σας. Ποιοι είναι οι διαθέσιμοι τρόποι;
- Μπορείτε να στείλετε email.
Χρησιμοποιήστε καλύτερα την διεύθυνση: komineas - at - uoc.gr
Εάν έχουμε ανταλλάξει προηγούμενα email για το ίδιο θέμα, τότε κάνετε οποσδήποτε "reply" σε εκείνο.
- Μπορούμε να επικοινωνήσουμε στο skype, εάν με ενημερώσετε πρώτα για το θέμα με ένα σύντομο email.
- Μπορείτε να έρθετε στο γραφείο μου τις ώρες γραφείου που ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα μου
κατά την διάρκεια των μαθημάτων κάθε εξαμήνου.
- Μπορείτε να με καλέσετε στο skype τις ώρες γραφείου (όμως φροντίστε να φαίνεται η ταυτότητά σας).
Βρίσκω χρήσιμο να συνδεθούμε σε ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Σε ποιο μέσο είναι καλύτερα να συνδεθούμε;
- Το προσφορότερο μέσο για σύνδεση με αποφοίτους είναι το LinkedIn
.
Πριν στείλετε αίτημα σύνδεσης φροντίστε να έχετε ένα σχετικά πλήρες profile.
Επίσης μπορείτε να με βρείτε στο ResearchGate.
Στο facebook δεν αποδέχομαι αιτήματα σύνδεσης.
Θα ήθελα να στείλω email σε κάποιον για φοιτητικά ή επαγγελματικά θέματα.
Πώς να το κάνω;
- Για να συντάξετε το email σας (προς οποιονδήποτε που θέλετε να συμβουλευτείτε, ζητήσετε κάτι, ενημερώσετε, κλπ)
συμβουλευθείτε τα εξής
παραδείγματα.
- Ορισμένα βασικά σημεία: ξεκινάμε γράφοντας σε ποιον απευθυνόμαστε,
συνεχίζουμε θέτοντας το θέμα μας με λίγα λόγια, τελειώνουμε με το όνομά μας
(το όνομά μας ΔΕΝ βρίσκεται μέσα στο κείμενο αλλά μόνο στο τέλος του κειμένου).
Ακαδημαϊκά θέματα
Θα ήθελα μία συστατική επιστολή για αίτησή μου σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα.
Μπορείτε να μου δώσετε;
- Συμπληρώστε
αυτό το ερωτηματολόγιο.
Ενημερώστε με με email ότι συμπληρώσατε το ερωτηματολόγιο.
Θα σας απαντήσω το συντομότερο.
- Οι συστατικές επιστολές χρειάζεται να είναι ουσιαστικές.
Αν είναι απλώς τυπικές συνήθως δεν λαμβάνονται υπόψιν και επίσης μπορούν να εκληφθούν αρνητικά.
Άρα, πρέπει να ζητήσετε επιστολές από ανθρώπους (καθηγητές, ερευνητές, επιβλέποντες Πρακτική Άσκηση κλπ) με τους οποίους είχατε κάποια επαφή, για παράδειγμα, κάνατε κάποιο project, ήσαστε βοηθοί σε μάθημα, ή είχατε κάποια μικρή συνεργασία.
Πρέπει λοιπόν να απευθυνθείτε σε εκείνους που μπορούν να περιγράψουν την δουλειά που έχετε κάνει μαζί τους.
Θα ήθελα να κάνω πτυχιακή εργασία. Μπορώ να κάνω μαζί σας;
- Συμπληρώστε
αυτό το ερωτηματολόγιο.
Ενημερώστε με με email αφού το συμπληρώσετε ώστε να ορίσουμε μία συνάντηση.
Θέματα διδασκαλίας
Θα ήθελα κάποιες πληροφορίες σχετικά με το μάθημα που κάνουμε, την ύλη, συγγράμματα, εργαστήριο, εξετάσεις κλπ.
- Όλες οι βασικές πληροφορίες και οδηγίες δίνονται στην ιστοσελίδα του μαθήματος.
- Ειδικότερες οδηγίες και συζητήσεις γίνονται στο μάθημα.
Εάν κάτι έχει παραληφθεί από την ιστοσελίδα παρακαλώ ενημερώστε με.
Μήπως μπορείτε να μου πείτε ποια είναι η ύλη για την εξέταση του μαθήματος;
- Στις διαλέξεις και στα εργαστήρια συζητάμε τα σημαντικότερα θέματα στην περιοχή του μαθήματος.
Ο κύριος σκοπός των διαλέξεων είναι να αναδειχθούν τα σημαντικότερα θέματα τα οποία είναι καλό να μελετηθούν και, ταυτοχρόνως, να περάσουν σε δεύτερη μοίρα όσα θέματα δεν έχουν προτεραιότητα ώστε να μην αφιερώσουμε υπερβολικό χρόνο σε αυτά.
- Για να είναι πλήρης η μελέτη του φοιτητή θα πρέπει να μελετηθούν, με πρωτοβουλία του φοιτητή, όλα τα θέματα που θίγονται στις διαλέξεις αλλά και κάποια τα οποία δεν υπάρχει χρόνος να συζητηθούν σε αυτές.
Αυτά τα τελευταία αναδεικνύονται συνήθως στις ασκήσεις οι οποίες δίνονται για μελέτη και λύση.
Θέματα εξετάσεων
Μπορώ να δώσω στην εξεταστική του Σεπτεμβρίου για αναβαθμολόγηση
χωρίς να διαγραφεί ο βαθμός της αμέσως προηγούμενης εξεταστικής (Ιανουαρίου ή Ιουνίου);
- Μπορείτε.
Για αυτό και παρόμοια θέματα μπορεί να σας απαντήσει η γραμματεία.
Μπορώ να δώσω το μάθημα για αναβαθμολόγηση χωρίς να διαγραφεί ο βαθμός που ήδη έχω από παλαιότερη εξέταση;
- Γενικά, όταν δηλώνετε ένα μάθημα ο βαθμός που τυχόν έχετε από προηγούμενη δήλωση του μαθήματος διαγράφεται.
Για αυτό και παρόμοια θέματα μπορεί να σας απαντήσει η γραμματεία.
Στην εξέταση, είχα σημειώσει/γράψει μεν λάθος απάντηση αλλά ουσιαστικά είχα την σωστή απάντηση (π.χ., στο πρόχειρο);
Μήπως θα μπορούσε να ληφθεί υπόψιν η σωστή απάντηση; Δεν θα ήταν αυτό πιο σωστό ή δίκαιο;
- Υπάρχει ένας συγκεκριμένος και προαποφασισμένος τρόπος που ακολουθείται για την βαθμολογία.
Δεν μπορούμε να τον αλλάξουμε μετά την εξέταση διότι τότε περνάμε στην περιοχή της αυθαιρεσίας.
Αυτός ο τρόπος μπορεί να ευνοεί κάποιες καταστάσεις και να αδικεί κάποιες άλλες.
Αυτό συμβαίνει πάντα όταν κανείς ακολουθεί κανόνες.
Αλλά, το να κάνουμε κάτι άλλο, πάντα θα οδηγούσε σε αυθαιρεσίες
(πράγμα που οπωσδήποτε δεν επιτρέπεται να γίνεται απέναντι στον φοιτητή).
Μήπως θα μπορούσε να βαθμολογηθεί το γραπτό μου με διαφορετικά από τα γενικά κριτήρια; Είναι σημαντικό να περάσω αυτό το μάθημα (για διάφορους λόγους).
- Αυτό δεν είναι δυνατόν.
Εάν πάντως έχετε κάποιον ιδιαίτερο λόγο (όπως δυσλεξία κλπ), θα πρέπει να γίνει συνεννόηση μέσω του γραφείου φοιτητικής μέριμνας.
Έχω πάρει 4,5 στην εξέταση πολλαπλής επιλογής. Μήπως μπορεί να γίνει 5;
- Δεν μπορεί να αλλάξει ο βαθμός στην εξέταση πολλαπλής επιλογής, έστω και για 0,5 μονάδες.
Ο τρόπος βαθμολόγησης σε τέτοια εξέταση είναι πολύ καλά καθορισμένος.
Πολλοί φοιτητές βασίζονται στον ακριβή αλγόριθμο της βαθμολόγησης ώστε να αποφασίσουν αν τελικά θα δώσουν απάντηση σε μία άσκηση ή όχι (ειδικά αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την σωστή απάντηση).
Αυτός είναι ο κύριος λόγος που ο καθορισμένος αλγόριθμος δεν μπορεί να αλλάξει, έστω και λίγο.
Ειδικότερα, ένα γραπτό που βρίσκεται στο 4,5 μπορεί να αποφασίσει, λαμβάνοντας υπόψιν τους κανόνες, να σημειώσει άλλη μία απάντηση και να βρεθεί στο 4 (εάν αυτή τελικά είναι λάθος).
Έχω κώλυμα να έρθω στην εξέταση του μαθήματος. Μήπως θα μπορούσα να εξεταστώ άλλη στιγμή;
- Δεν θα δοθούν επιπλέον εξετάσεις πέρα από την καθορισμένη ημερομηνία για το εκάστοτε μάθημα.
Ο βαθμός μου στις εξετάσεις του μαθήματος δεν ήταν επιτυχής.
Μήπως μπορούμε να αλλάξουμε τον βαθμό ώστε να περάσω το μάθημα;
- Δυστυχώς δεν μπορεί να γίνει αλλαγή βαθμολογίας, εκτός αν έχει γίνει λάθος στην αρχική διόρθωση του γραπτού.
Please send comments to: komineas(at)uoc.gr
Last change: 7/4/2022